تازه های شیمی و سلامت
اخبار و اطلاعات و تاز ه های شیمی و سلامت

ارتباطات به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند در جمع سخنرانی می‌کنید یا کار شما نوشتن در فضای آنلاین است؛ درهرحال برقراری ارتباطات و مهارت‌داشتن در آن در هر شغلی ضروری است. چگونه می‌توان فهمید که به‌اندازه‌ی‌کافی از مهارت‌های ارتباطی برخورداریم یا خیر؟

در این مقاله، راهکارهایی برای شناسایی وضعیت ارتباطی هر فرد معرفی شده است. این راهکارها را بخوانید و خود را بررسی کنید. اگر مهارت‌های ارتباطی خوبی دارید، چه بهتر، اما اگر کُمیت‌تان در این زمینه کمی لنگ می‌زند، هیج نگران نباشید؛ همیشه راه‌حلی برای رفع مشکلات وجود دارد. تنها غیرممکن، غیرممکن است. با ما همراه باشید

۱. پیام شما چیست؟

کودکان در حال بازی

در دنیای امروز همه‌ی افراد به‌طور ثانیه‌ای، بمباران اطلاعاتی می‌شوند. در این وانفسا چگونه می‌خواهید گلیم خود را از آب بیرون بکشید و پیام و منظور خود را منتقل کنید؟ پیام شما ممکن است دربرگیرنده‌ی طیف وسیعی از چیزهای مختلف باشد: از پیامی که برند کاری و شرکت‌تان درصدد انتقال آن است تا پیامی ساده در قالب ایمیل. اگر نتوانید پیام‌تان را درست به مخاطب خود منتقل کنید، به دردسر خواهید افتاد.

۲. داستان‌گویی بلدید؟

برای انتقال پیام خود از داستان‌گویی کمک بگیرید. داستان‌ها باعث می‌شوند با دیگران در سطحی عاطفی رابطه برقرار کنید و در حافظه‌ی آنها ماندگارتر شوید. پس برای اینکه پیام‌تان در جان مخاطب بنشیند، سعی کنید داستان و خاطره‌ای را چاشنی آن کنید.

۳. از اعداد استفاده می‌کنید؟

اگر داستان‌گویی چندان به‌کارتان نیامد، از ارائه‌ی اعداد و ارقام استفاده کنید. استفاده از داده‌های مستند باعث می‌شود حرف و پیام شما وجاهت بیشتری نزد مخاطب پیدا کند. برای اینکه این آمار و اطلاعات درست به مخاطب‌تان منتقل شود نیز باید به‌دنبال راه‌هایی مناسب باشید.

۴. جملات معلوم یا مجهول؟ مسئله این است

جملات معلوم شما را قهرمان کارهای انجام‌شده نشان می‌دهند و پویایی حضورتان را بیشتر به‌نمایش می‌گذارند، مثلا به تفاوت این دو جمله توجه کنید: «این مسئله امروز با راه‌حلی که به ذهنم رسید، حل شد»؛ «امروز با راه‌حلی که به ذهنم رسید، مسئله را حل کردم». خودتان قضاوت کنید: اثرگذاری کدام‌یک بر مخاطب بیشتر است؟

۵. از زبان مخفیِ صنف و حرفه‌تان کمک می‌گیرید؟

در هر صنف و حرفه‌ای، اصطلاحاتی وجود دارد که افراد برای سهولتِ بیشتر از آنها استفاده می‌کنند، مثل کاربرد عبارات و کلمات خلاصه‌شده در انجام کاری خاص یا در جلسات و… . از این زبان استفاده کنید. فقط حواس‌تان باشد که به‌کاربردن اصطلاحات آن باعث منحرف‌شدن ذهن مخاطب‌تان نشود یا او را آزرده نکند. به‌قول دوستان مکانیک، منظور رِله شد؟

۶. کلیشه‌ها با شما چه می‌کنند؟

نوجوانان در حال گفتگو

تا می‌توانید از کلیشه‌ها دوری کنید. کلیشه‌ها اثرگذاری کمی دارند. وقتی همیشه حرف‌هایتان تکراری و مشابه چیزهای دیگری باشد که مدام به‌گوش همه می‌رسد، نباید انتظار داشته باشید که مخاطب، جذب شما شود. نمونه‌ی بارز شعارها و حرف‌های کلیشه‌ای، همین شعارهای اعصاب‌خردکن تبلیغاتی است.

۷. اهل بازی با کلمات و درازگویی هستید؟

مطمئنا جزئیات و بسترسازی برای صحبت‌کردن مفید است، اما اگر مدام اسیر واژه‌ها شوید و سعی کنید با درازگویی و کلمات عجیب‌وغریب حرف بزنید، مخاطب از شما دل‌زده می‌شود. واقعیت این است که همه، طرف‌دار شفافیت‌اند. پس اگر احساس کردید در دام چنین نوعی از حرف‌زدن اسیر شده‌اید، سریعا به‌حال خودتان فکری بکنید.

۸. زیاده‌ازحد کم‌گوی و گزیده‌گوی هستید؟





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
" border=http://up44.ir/previews/f2385bb8c38cdc589407f904a8ff976e.jpg"" alt="